Wednesday, September 27, 2006

درباره ایرانیها چی فکر می کنم؟

بیشتر وقتها ایرانیها از من می پرسند نظر من درباره ایرانیها چیه. فکر می کنم که این یک سوال خوبی نیست. در هر کشور آدم خوب و بد، زیبا و زشت، خوشحال و غمگین هست. من خیلی ایرانی مختلف می شناسم. دانشجو مهندس ایرانی مثل دانشجو مهندس از کشورهای دیگر هستند. پولدارهای ایرانی مثل پولدارها از کشورهای دیگر هستند.

یک تفاوت بین فرهنگ ایرانی و فرهنگ امریکایی هست. امریکاییها تعارف نمی کنند. اگه یک امریکایی می گوید که ماشینتون رو دوست دارد، «مال شما باشد» نگویید! ممکنه بگیره. اگه به خونه یک امریکایی شام میخورید و او می‌خواد به شما غذا می ده ‍، بگیریدش! اگه تعارف کنید، خیلی گرسنه می مانید!

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام :)
از آشنایی با شما خوشحال شدم.
تبریک میگم.
شما خیلی خوب فارسی می نویسید.
در مرود اون تفاوت هم خیلی جالب بود. راست میگید ما ایرانی ها در زمینه تعارف یکه تاز هستیم.
موفق باشید.
بازم از این نوشته ها بنویسید.

2:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام

10:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام

10:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام. اتفاقي از طريق يك لينك به اينجا اومدم. هم تعجب كردم و هم خوشحال شدم. منتظر نوشته‌هاي مختلفتون هستم و قول ميدم هر روز به اين‌جا سر بزنم.

3:53 AM  
Blogger آشپزباشی said...

سلام
فارسي را به نسبت خوب و روان مي‌نويسيد. تبريک مي‌گويم. فقط اگه به من اجازه بديد صمن خواندن گاهي هم کامنتي بگذارم و غلط‌گيري کنم!;-) هر چه باشد قصدتان و عنوان وبلاگ‌تان "يادگيري فارسی" است ديگر...نه؟
در نوشته‌ي بالا،
او مي‌خواد به شما غذا بده
درست‌تر است
البته زياد "تصحيح" نمي‌کنم که دل و جرئت‌تون رو از دست نديد
;-)))
موفق باشيد. کاش من هم به اندازه‌اي که شما فارسی بلديد انگليسي مي‌دانستم.

3:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

لغات جدیدی هم در اینجا (
ایران)به کار می برند که بعید می دانم معلمهای فارسی مقیم آمریکا از آنها مطلع باشند.مثل "چلمبه" و "خفن"و چیزهایی از این دست!

11:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام
از اشنایی با شما خوشبختم(:
فارسی را خیلی خوب یاد گرفته اید
موفق باشید

1:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام...خیلی خوشحالم از اینکه شما قصد دارید فارسی بیاموزید . امیدوارم موفق باشید...نظرتون هم درباره ملت ها کاملا درست است ، با شما موافقم

12:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام از دین وبلاگتان خیلی خوشحال شدم. لطفاً بیشتر در مورد زندگی و فرهنگ آمریکایی بنویسید. موفق باشید

11:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام
از ديدن وبلاگتون خوشحال شدم
من هم ايراني هستم
من يك ترك هستم
اميدوارم بعد از اينكه فارسي را كامل ياد گرفتيد بتوانيد تركي را هم ياد بگيريد و اطلاعات شما تكميل خواهد شد

12:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

خانم عزیز خیلی خوشحال هستم که با وبلاگ شما آشنا شدم. در مورد چیزی که موضوع نوشته‌تان بود، به نظر من اظهار عقیده در مورد افراد یک مملکت صرفاً به دید یک‌دسته از افراد خاص که در رسانه‌های خبری نشان داده می‌شوند درست نیست و دور از عقل و منطق انسانی‌ست. در ضمن (یادم رفت چی‌ می‌خواست بگم)
به هرحال برای‌تان و شوهرتان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم همیشه شاد و پیروز باشید=

4:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام خانم! از آشنايی با شما و وبلاگتان خوشحالم. بسيار زيبا و بانمک مينويسيد، يا آنطور که آمريکاييها هم ميگويند، شيرين. اگر ممکن است، برای من يک ايميل بفرستيد، چون آدرس ايميل شما در وبلاگ نيست:

pantea_x@yahoo.de

ممنون.

6:20 PM  
Blogger alireza said...

hi,i invite u to see my blog,i think its almost familiar for u...

10:47 PM  

Post a Comment

<< Home